Brukervilkår

Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra Fitnesskost til forbrukere.  Avtalen anses som bindende når et kjøp er gjennomført. Kunde vil umiddelbart etter å ha plassert sin bestilling motta en ordrebekreftelse per e-post.

Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.fitnesskost.no er bare tilgjengelig på norsk.

Gjeldende betingelser er til enhver tid angitt på Fitnesskost sine hjemmesider.


Kjøpsvilkår

1. Parter

Selger er:
Fitliving AS, Organisasjonsnummer 918 978 194 MVA
Knappvegen 148
2435 Braskereidfoss

Telefon: 67 41 61 26
E-post: salg@fitnesskost.no

Åpningstider kundeservice og lager:

Mandag - fredag, 09:00 - 16:00

Lørdag og søndag - stengt
Helligdager og offentlige fridager - stengt
Julaften og nyttårsaften - stengt

 

Selger blir i det følgende benevnt ”vi” eller ”oss”.

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”

2. Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Ved eventuelle feil i opplysninger om lagerstatus eller pris, forbeholder Fitneskost  seg retten til å heve kjøpet. Om varen er utgått eller av annen grunn ikke er tilgjengelig er Fitnesskost ikke ansvarlig for å skaffe varen, men kan foreslå en alternativ vare. Alle bildeillustrasjoner må betraktes som illustrasjoner og er ingen garanti for varens nøyaktige utseende og beskaffenhet.

3. Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Ved kjøp over kr 800,- vil det ikke påbeløpe frakt. Alle priser i forbindelse med porto og ekspedisjon vil være opplyst før du sender din bestilling.

Rabattkoder gjelder kun for ordinære varer - ikke for produkter som allerede er på tilbud. 

4. Betalingsmetoder

Betaling, Klarna Checkout Brukervilkår

I samarbeid med Klarna tilbyr vi betaling med faktura, delbetaling, kontokortsbetaling og direkte betaling via bank. Denne betalingsløsningen heter Klarna Checkout.

Ved å oppgi dine opplysninger i kassen godkjenner du Klarnas vilkår. Ved å klikke på "Fullfør kjøp" godkjenner du Fitliving AS Allmenne vilkår.

Den informasjonen du trenger å oppgi for å gjennomføre identifiseringen kan vareriere mellom de ulike kjøpstilfellene og forbruker. En kredittopplysning blir aldri utført direkte i Klarna Checkout men blir først gjort når du har valgt betalingsmåte.

Kredittopplysningen som gjennomføres av Klarna påvirker ikke din kredittverdighet og er ikke synlig for andre som krever en kredittopplysning på deg, f. eks bank institusjoner Når du har blitt identifisert så viser Klarna Checkout de betalingsalternativene som er aktuelle for deg.

Faktura er automatisk forhåndsvalgt som betalingsmåte, men du får selvfølgelig benytte deg av direktebetaling via bank eller betaling med kort dersom du ønsker dette. Alternativene du tilbys kan variere fra kjøp til kjøp. Du velger selv om du vil beskytte dine opplysninger i Klarna Checkout med en PIN-kode.

5. Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ved mangler eller feil må du kontakte oss innen 7 dager.

6. Reklamasjon og Garanti
Dersom produktene har feil eller mangler må du snarest mulig ta kontakt med oss slik at vi kan søke utbedring av feilen. 
Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 8.

Ved reklamasjon på ett produkt trenger vi følgende informasjon: 

- Ordrenummer og kjøpsdato
- Reklamasjonsårsak
- Bilde av feilen

7. Angrerett og bytte

Hos Fitnesskost får du 30 dagers åpent kjøp!

I praksis fungerer dette nøyaktig som angrerettloven, med unntak av at du her får 16 dager ekstra på deg til å angre på kjøpet ditt. For å forstå hvordan dette fungerer, simpelthen bytt ut "14 dager" med "365 dager" i informasjonen om angrerettloven.

Informasjon om angrerettloven: 
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag. Pakken skal deretter sendes oss innen 14 dager. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag.
En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.

Følgende kriterier må overholdes:
Produktet og tilhørende tilbehør som er nødvendig for å bruke produktet, skal returneres i samme stand som da du mottok det.
Forsegling på kosttilskudd skal ikke være brutt.
Ellers forutsetter det at produktet med tilbehør ikke har blitt påført riper, slitasje, smuss / skitt, lukt eller andre synlige skader, for at krav om angrerett kan godkjennes.

Hvor dette ikke er overholdt, vil varer som kommer i retur, bli returnert til avsender.

Vi henviser videre til angrerettloven:

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke

a)

dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.

Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending. 
 

Kunde er ansvarlig for at returpakken bringes tilbake til Fitnesskost. Vi dekker ikke tap av pakker som skulle blitt borte i postgang til oss. Ved returforsendelse anbefaler vi en sendingsmetode som gir pakken sporingsmuligheter. 

Ved bytte og retur av klær: 

 - 30 dagers åpent kjøp: Produktet kan prøves på for å se at størrelsen er riktig, men skal ikke brukes. 
Klær som kommer i retur eller skal byttes skal ikke ha lukt eller være møkkete. 
Id-lapp skal ikke være brutt eller dratt fra produktet. 
Dersom du fortsatt har plastinnpakningen, vær vennlig å legge plaggene pent tilbake i den. 
Ved retur av produkter hvor man har fått med en gratis vare som bonus skal også bonusvaren returneres.  

8. Uavhentede pakker
Pakker som ikke avhentes innen fjorten (14) dager returneres til Fitnesskost. Om dette skjer vil du debiteres en avgift på kr 299,- (NOK) for kostnadene dette medfører for Fitnesskost's administrasjon, frakt, returfrakt og håndtering. Angreretten utløses ikke automatisk av at pakken ikke mottas.

9. Transportskader

Fitnesskost  er ansvarlig for varer som skades eller kommer bort ved transport til deg. Reklamasjon av transportskader skal gjøres innen rimelig tid og senest innen 1 måned. Ved mottagelse av forsendelsen er det derfor viktig å kontrollere at varen ikke er transportskadet. Fitnesskost anbefaler at du påpeker en eventuell transportskade direkte ved utlevering, og deretter kontakter Fitnesskost sin kundeservice.

 

10. Brukeranmeldelser

Dersom du gir brukeranmeldelser om produkter Fitnesskost.no, gir du også Fitnesskost retten til å publisere disse på Fitnesskost.no samt i andre kanaler og medier. Fitnesskost forbeholder seg retten til ikke å publisere og/eller fjerne innsendte brukeranmeldelser.

11. Personopplysninger
Personopplysninger benyttes i utgangspunktet kun for at vi skal kunne oppfylle våre forpliktelser ovenfor deg.
I de tilfeller hvor vi også bruker personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud i nyhetsbrev etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det.

Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:
du har samtykket i utleveringen, eller når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller når loven krever det.
Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss.

Du er selv ansvarlig for at opplysningene du gir oss er korrekte. Du står ansvarlig for kostnader ved sending som ikke er kommet til riktig person / adresse dersom det er gitt feil opplysninger. Du står også ansvarlig dersom kontaktopplysningene (epost-adresse og telefonnummer) ikke stemmer, og vi dermed ikke har kunnet kontakte deg.  

12. Salgspant
Dersom foresendelsen ikke gjøres via postoppkrav har leverandør salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, er betalt i sin helhet.”

13. Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.”

 

14. Lover som regulerer salg til privatpersoner utenfor fast utsalgssted.
Salg til forbrukere er gjenstand for omfattende regulering. 
Følgende lover har betydning for salg på Internett og dermed for innholdet i salgsbetingelsene:

Forbrukerkjøpsloven
Angrerettloven 
Ehandelsloven 

15. Force majeur
Dersom det inntreffer omstendigheter som ligger utenfor Fitnesskost sin rimelig kontroll, for eksempel ved endret lovgiving, myndighetsavgjørelser, streik, blokade, sabotasje, krig, terrorisme, brann, oversvømmelse, naturkatastrofer eller liknende hendelser skal Fitnesskost sin forpliktelse til å oppfylle kjøpsavtalen utsettes så lenge omstendighetene forsatt gjelder

16. Endring av vilkårene
Fitliving AS forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene, uten på forhånd i varsle våre kunder og samarbeidspartnere.

 

 

Fri frakt over 500,-

Trades For more than 500, - buy you we shipping!

90 dagers åpent kjøp

×

90 dagers åpent kjøp

You right to return an unused item within 90 days after purchase. You choose if you want to switch to another product, get credit note or money again. 

 

 

100% fornøyd garanti

×

100% fornøyd garanti

With us the customer in focus and we therefore have a goal to be the best in quality and fast delivery - hence 100% satisfaction guarantee!

Rask levering

×

Rask levering

We do everything we can to deliver the goods to you as quickly as possible!

×

Frakt fra kun 39,-

Frakt for alle pakker opp til 2 kg kun 39 kroner! Frakt alle pakker over 2 kilo kun kr 79,-

Kjøp nå - betal siden med Klarna

×

Kjøp nå - betal siden med Klarna

Med Klarna kan du delbetale mellom 3 og 24 måneder. Du kan også velge å betale i ditt eget tempo, og selv bestemme hvilket beløp du skal betale hver måned.

Prisgaranti

×

Prisgaranti

Vi har over 1000 produkter i nettbutikken, og gjør hele tiden vårt ytterste for at våre priser er riktig i forhold til markedet ellers. Finner du likevel en vare i vår butikk billigere i en annen norsk nettbutikk, justerer vi ordren din til det samme beløpet. Prisgarantien gjelder før du legger inn bestilling, under eller inntil 30 dager etter du har lagt inn bestilling.

For å kunne verifisere beløpet trenger vi en direktelink til nettbutikken du har funnet varen i. Varen må være tilgjengelig i lager til den konkurrerende nettbutikken, og være av samme merke og modell / variant.

×